Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/29009
Title: | Интерактивные карты в обучении истории Беларуси |
Other Titles: | Interactive maps in teaching the history of Belarus |
Authors: | Приборович, А. Pryborovich, A.A. |
Keywords: | история учебная карта интерактивность обучение популяризация прошлого Беларусь history educational map interactivity learning popularization of the past Belarus |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Пинск : Полесский государственный университет |
Citation: | Приборович, А. Интерактивные карты в обучении истории Беларуси / А. Приборович // Государства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе : сборник научных статей / Министерство образования Республики Беларусь [и др.] ; редкол.: В. Дунай [и др.] ; под ред. В.И. Дуная. – Пинск : ПолесГУ, 2023. – Вып. 8. – С. 146-148. |
Abstract: | В статье подымается проблема визуализации информации в виде интерактивной карты. Выводы статьи убеждают, что эффективное обучение и популяризация истории Беларуси невозможны без современных электронных форм представления информации. По мнению автора статьи, интерактивные карты должны быть добавлены к ключевым средствам обучения истории. На примере анализа ряда веб-инструментов, описаны базовые возможности такого рода сред по разработке интерактивных карт. |
Description: | The article raises the problem of information visualization in the form of an interactive map. The conclusions of the article convince that effective teaching and popularization of the history of Belarus is impossible without modern electronic forms of information presentation. According to the author of the article, interactive maps should be added to the key tools for teaching history. Using the analysis of a number of web tools as an example, the basic capabilities of such environments for developing interactive maps are described. |
Appears in Collections: | 2023 год |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Interaktivnye_karty.pdf | 407.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.