Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/29232
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ярошевич, Л.А. | - |
dc.contributor.author | Yaroshevich, L. | - |
dc.date.accessioned | 2023-09-04T13:15:33Z | - |
dc.date.available | 2023-09-04T13:15:33Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Ярошевич, Л.А. Оценивание результатов обучения истории Беларуси на второй ступени общего среднего образования как педагогическая проблема / Л.А. Ярошевич // Научные труды республиканского института высшей школы. Исторические и психолого-педагогические науки : сборник научных статей / редкол.: В.А. Гайсёнок (пред.) [и др.]. - Минск : РИВШ, 2023. - Выпуск 23: в трех частях, ч. 2. - С. 378-384. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.polessu.by/handle/123456789/29232 | - |
dc.description | The article discusses the criteria for evaluating the results of teaching history, taking into account the implementation of activity and competence-based approaches in teaching. It is proposed to develop tools based on the qualities of knowledge in their totality for the effective evaluation of the results of graduate training. | ru |
dc.description.abstract | В статье рассматриваются критерии оценивания результатов обучения истории с учётом реализации деятельностного и компетентностного подходов в обучении. Предлагается разработка инструментария на основе качеств знаний в их совокупности для эффективного оценивания результатов обучения выпускников. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Минск : РИВШ | ru |
dc.rights | открытый доступ | ru |
dc.subject | история Беларуси | ru |
dc.subject | деятельностный подход | ru |
dc.subject | компетентностный подход | ru |
dc.subject | итоговая аттестация | ru |
dc.subject | инструментарий оценивания | ru |
dc.subject | history of Belarus | ru |
dc.subject | activity approach | ru |
dc.subject | competence approach | ru |
dc.subject | final certification | ru |
dc.subject | assessment tools | ru |
dc.title | Оценивание результатов обучения истории Беларуси на второй ступени общего среднего образования как педагогическая проблема | ru |
dc.title.alternative | Evaluation of the results of studying the history of Belarus at the second stage of general secondary education as a pedagogical problem | ru |
dc.type | Article | ru |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Otsenivanie.pdf | 2.36 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.