Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/29794
Title: Теоретико-методологическое обеспечение преемственности общего среднего и высшего образования Республики Беларусь в условиях цифровизации
Other Titles: Theoretical and methodological ensuring of continuity of general secondary and higher education of the republic of Belarus in conditions of digitalization
Authors: Лозицкий, В.Л.
Lozitsky, V.L.
Keywords: цифровизация общества
информационно-коммуникационное пространство
цифровая трансформация образования
система образования
информационно-обра­зовательная среда
преемственность
образовательная деятельность
субъекты образова­тельной деятельности
digitalization of society
information and communication space
digital transformation of education
education system
information and educational environment
continuity
educational activities
subjects of educational activities
Issue Date: 2023
Citation: Лозицкий, В.Л. Теоретико-методологическое обеспечение преемственности общего среднего и высшего образования Республики Беларусь в условиях цифровизации / В.Л. Лозицкий // Педагогическая наука и образование : научный журнал. - 2023. - № 3 (44). - С. 70-73.
Abstract: В статье рассматриваются вопросы развития процесса обеспечения преемственности в условиях информационно-образовательной среды на системных уровнях общего среднего и высшего образования в Республике Беларусь. Автором выделено сущностное содержание теоретико-методологических подходов в рассмотрении преемственности как явления, процесса, педагогического принципа через понимание эволюции концептуальных трактовок в существующих научных исследованиях.
Description: The article deals with issues of the development of the process of ensuring continuity in the information and educational environment at the system levels of general secondary and higher education in the Republic of Belarus. The author highlights the essential content of theoretical and methodological approaches in considering continuity as a phenomenon, process, pedagogical principle through understanding the evolution of conceptual interpretations in existing scientific research.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Teoretiko-metodologicheskoe_obespechenie.pdf386.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.