Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/30361
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ермак, А.А. | - |
dc.contributor.author | Яковлев, А.Н. | - |
dc.contributor.author | Ermak, A.A. | - |
dc.contributor.author | Yakovlev, A.N. | - |
dc.date.accessioned | 2023-12-20T10:26:15Z | - |
dc.date.available | 2023-12-20T10:26:15Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Ермак, А.А. Методические особенности воспитания физических качеств и формирования двигательных действий у детей 5-6 лет / А.А. Ермак, А.Н. Яковлев // Инновационные формы и практический опыт физического воспитания детей и учащейся молодежи : сборник научных статей / Витебский государственный ун-т; редкол.: Е.Я. Аршанский (гл. ред.) [и др.]. - Витебск : ВГУ имени П.М. Машерова, 2023. - С. 35-37. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.polessu.by/handle/123456789/30361 | - |
dc.description | This article presents scientific data reflecting methodological features of physical qualities education and the process of formation of motor actions in children of 5-6 years old. In the conditions of rapid changes in the society there are processes of transformation of new ideas about "body" and "corporeality" of a person, when along with motor actions there are conditions when forms of organisation of cognitive activity of children are "built in" in social and pedagogical adaptation of a personality. In perspective - it is genetic diagnostics of functional reserves and adaptation potential, evaluation of success prediction, the process of formation of health-saving potential. | ru |
dc.description.abstract | В данной статье представлены научные данные, отражающие методические особенности воспитания физических качеств и процесс формирования двигательных действий у детей 5-6 лет. В условиях стремительных перемен в обществе наблюдаются процессы трансформации новых представлений о «теле» и «телесности» человека, когда наряду с двигательными действиями сложились условия, когда формы организации познавательной активности детей «встраиваются» в социально-педагогическую адаптацию личности. В перспективе – это генетическая диагностика функциональных резервов и адаптационного потенциала, оценка прогноза успешности, процесс формировании здоровьесберегающего потенциала. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Витебск : ВГУ имени П.М. Машерова | ru |
dc.rights | открытый доступ | ru |
dc.subject | дошкольники | ru |
dc.subject | физические качества | ru |
dc.subject | двигательные действия | ru |
dc.subject | двигательные качества | ru |
dc.subject | preschoolers | ru |
dc.subject | physical qualities | ru |
dc.subject | motor actions | ru |
dc.subject | motor qualities | ru |
dc.title | Методические особенности воспитания физических качеств и формирования двигательных действий у детей 5-6 лет | ru |
dc.title.alternative | Methodological features of education of physical qualities and formation of motor actions in children of 5-6 years old | ru |
dc.type | Article | ru |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Metodicheskie_osobennosti.pdf | 2.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.