Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/31165
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лозицкий, В.Л. | - |
dc.contributor.author | Lozitsky, V.L. | - |
dc.date.accessioned | 2024-05-17T09:05:42Z | - |
dc.date.available | 2024-05-17T09:05:42Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Лозицкий, В.Л. Сформированность информационной культуры педагога как условие обеспечения преемственности непрерывного образования в условиях цифровизации / В.Л. Лозицкий // Качество непрерывного педагогического образования: методология, стратегии, подходы : международная научно-практическая конференция, Минск, 5 марта 2024 г. / М-во образования Республики Беларусь, ГУО "Академия образования"; ответственные за выпуск Е.Л. Алексеева, Н.В. Сивакова. - Минск, 2024. - С. 379-285. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.polessu.by/handle/123456789/31165 | - |
dc.description | The article is devoted to the problems of ensuring continuity in the system of continuing education in the context of the digitalization of the educational sphere in the Republic of Belarus. The author considers the formation at productive levels of the teacher's information culture as a subject of educational activity, as one of the determining factors ensuring the effectiveness of procedural development. Taking into account the derived theoretical and methodological provisions will make it possible to effectively solve the practical problems facing modern education in the context of digital transformation processes. | ru |
dc.description.abstract | Статья посвящена проблематике обеспечения преемственности в системе непрерывного образования в условиях осуществления цифровизации образовательной сферы в Республике Беларусь. В качестве одного из детерминирующих факторов, обеспечивающих эффективность процессуального развития, автором рассматривается сформированность на продуктивных уровнях информационной культуры педагога как субъекта образовательной деятельности. Учет выводимых теоретико-методологических положений позволит эффективно решать практические задачи, стоящие перед современным образованием в условиях процессов цифровой трансформации. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Минск | ru |
dc.rights | открытый доступ | ru |
dc.subject | цифровизация образования | ru |
dc.subject | информационно-коммуникационные технологии | ru |
dc.subject | информационно-коммуникационное пространство | ru |
dc.subject | информационно-образовательная среда | ru |
dc.subject | информационная культура | ru |
dc.subject | преемственность | ru |
dc.subject | субъектность | ru |
dc.subject | digitalization of education | ru |
dc.subject | information and communication technologies | ru |
dc.subject | information and communication space | ru |
dc.subject | information and educational environment | ru |
dc.subject | information culture | ru |
dc.subject | continuity | ru |
dc.subject | subjectivity | ru |
dc.title | Сформированность информационной культуры педагога как условие обеспечения преемственности непрерывного образования в условиях цифровизации | ru |
dc.title.alternative | Formation of the teacher's information culture as a condition for ensuring continuity of continuing education in conditions of digitalization | ru |
dc.type | Article | ru |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sformirovannost_informatsionnoi.pdf | 944.48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.