Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/33107
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛозицкий, В.Л.-
dc.date.accessioned2024-12-17T08:33:03Z-
dc.date.available2024-12-17T08:33:03Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЛозицкий, В. Л. Концепт преемственности уровней общего среднего и высшего образования в условиях цифровой трансформации / В. Л. Лозицкий // Адукацыя і выхаванне. - 2024. - № 11. - С. 38-43.ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/33107-
dc.descriptionThe article considers the issues of ensuring continuity processes in education in the context of digitalization of the educational sphere that are relevant for modern pedagogical science and practice. Within the framework of the research tasks, the phenomenological essence of the studied phenomenon, a dialectical understanding of its characteristics and the manifested functionality of the supporting tools are comprehended. On the example of the levels of general secondary and higher education, the author substantiates conceptual theoretical and methodological provisions, which, in their practical significance, are important for resolving issues of ensuring continuity, taking into account the specifics of digital transformation processes in the systemic development of continuing education in the Republic of Belarus.ru
dc.description.abstractВ статье рассматривается актуальная для современной педагогической науки и практики проблематика обеспечения процессов преемственности в образовании в условиях цифровизации образовательной сферы. В рамках задач исследования осмысливается феноменологическая сущность изучаемого явления, диалектическое понимание его характеристик и проявляемой функциональности обеспечивающего инструментария. На примере уровней общего среднего и высшего образования автором обосновываются концептуальные теоретико-методологические положения, которые в своей практической значимости важны для решения вопросов обеспечения преемственности с учётом специфики процессов цифровой трансформации в системном развитии непрерывного образования в Республике Беларусь.ru
dc.language.isoruru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectсистема образованияru
dc.subjectцифровизация образованияru
dc.subjectпреемственность в образованииru
dc.subjectконцепт преемственностиru
dc.subjectинформационно-образовательная средаru
dc.subjectобразо­вательная деятельностьru
dc.subjecteducation systemru
dc.subjectdigitalization of educationru
dc.subjectcontinuity in educationru
dc.subjectthe concept of continuityru
dc.subjectinformation and educational environmentru
dc.subjecteducational activitiesru
dc.titleКонцепт преемственности уровней общего среднего и высшего образования в условиях цифровой трансформацииru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kontsept_preemstvennosti.pdf1.97 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.