Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/33709
Title: Показатели эффективности развития информационно-образовательной среды регионального учреждения высшего образования
Other Titles: Indicators of efficiency of development of information and educational environment of a regional higher education institution
Authors: Аксенчик, Н.
Aksenchyk, N.
Keywords: цифровизация образования
информационно-коммуникационные технологии
учреждение высшего образования
информационно-образовательная среда
региональное учреждение образования
digitalisation of education
information and communication technologies
higher education institution
information and educational environment
regional educational institution
Issue Date: 2025
Citation: Аксенчик, Н. Показатели эффективности развития информационно-образовательной среды регионального учреждения высшего образования / Н. Аксенчик // Multicultural Research = Мультикультурные исследования = 跨文化研究. – 2025. – № 1 (22). – С. 88–96.
Abstract: Предметом анализа являются критерии и показатели эффективности развития информационно-образовательной среды учреждения высшего образования, отображаемые в функциональности компонентов системно-средовой организации. При определении характеристик учтена региональная специфика институциональной организации современного университета модели 3.0 в условиях процессов цифровой трансформации образования. Автором обозначен инструментарий количественного измерения и качественной оценки сформированности и развития информационно-образовательной среды.
Description: The subject of analysis is the criteria and performance indicators for the development of the information and educational environment of a higher education institution, displayed in the functionality of the components of the system and environmental organization. When determining the characteristics, the regional specifics of the institutional organization of the modern university model 3.0 in the context of the processes of digital transformation of education were taken into account. The author identifies the tools for quantitative measurement and qualitative assessment of the formation and development of the information and educational environment.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pokazateli_effektivnosti.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.