Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/34493
Title: Axiological measurement of educational space in the institution of higher education of the Republic of Belarus
Other Titles: Аксиологическое измерение воспитательного пространства в учреждении высшего образования Республики Беларусь
Authors: Tomilchik, E.V.
Томильчик, Э.В.
Keywords: parenting
educational imperative
educational space
quality of education
axiological measurement of educational space
воспитание
воспитательный императив
воспитательное пространство
качество образования
аксиологическое измерение воспитательного пространства
Issue Date: 2025
Citation: Tomilchik E.V. Axiological measurement of educational space in the institution of higher education of the Republic of Belarus / Tomilchik E.V. // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук. - 2025. - № 1. - С. 44-50.
Abstract: In the article, the author considers the axiological dimension of education in institutions of higher education of the Republic of Belarus, which is associated with the organization of multifunctional communication and the educational imperative of student youth. Particular emphasis is placed on modern approaches to patriotic education and the role of the ideological component in pedagogical practice. The relevance and novelty of the problem is determined by the socially significant characteristic of the personality of a modern student, which is considered in conjunction with the state ideology, the value content of the organizational and pedagogical process and the communication of mentors with student youth in a higher education institution.
Description: В статье автором рассматривается аксиологическое измерение воспитания в учреждениях высшего образования Республики Беларусь, что связано с организацией многофункциональной коммуникации и воспитательным императивом студенческой молодежи. Особый акцент сделан на современных подходах к патриотическому воспитанию и роли идеологической составляющей в педагогической практике. Актуальность и новизна проблематики определяется социально-значимой характеристикой личности современного студента, которая рассматривается во взаимосвязи с государственной идеологией, ценностным содержанием организационно-педагогического процесса и общением наставников со студенческой молодежью в учреждении высшего образования.
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aksiologicheskoe_izmerenie_vospitatelnogo_prostranstva.pdf341.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.