Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/34665
Title: Языковая игра в белорусской рекламной коммуникации
Other Titles: The language game in the republic of Belarusian advertising communication
Authors: Новосельцева, И. И.
Novoseltseva, I.
Keywords: рекламный дискурс
языковая игра
экспрессия
коммуникация
прагматика
advertising discourse
language game
expression
communication
pragmatics
Issue Date: 2025
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Новосельцева, И. И. Языковая игра в белорусской рекламной коммуникации / И. И. Новосельцева // Язык и межкультурная коммуникация: современные векторы развития : сборник научных статей по материалам III Международной научно-практической конференции, Полесский государственный университет, г. Пинск, Республика Беларусь, (май 2025 г.) / Полесский государственный университет [и др.]; редкол.: В.И. Дунай [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2025. – Выпуск 3. - С. 80-87.
Abstract: Рассматриваются виды языковой игры в белорусском рекламном дискурсе. Анализируются деривационные модели окказионализмов как средства усиления оценки и прагматического эффекта. Отмечается, что активное обновление семантики и структуры прецедентных феноменов в рекламных слоганах придает им яркую стилистическую значимость.
Description: This paper reviews the types of language game in the The Republic of Belarusian adver-tising discourse. The deri-vational models of the occasionalism’s are analyzed as a means of expressing evaluation and en-hancing the pragmatic effect. It is noted that active up-dating of semantics and structure of the precedent phenomenon in advertising taglines gives them the bright stylistic importance.
Appears in Collections:2025 год

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Iazykovaia_igra_v_belorusskoi_reklamnoi_kommunikatsii.pdf330.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.