Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/1082
Title: Система специфических принципов обучения в физическом воспитании
Other Titles: System specific training guidelinesin physical education
Authors: Руденик, В.В.
Лушневский, А.К.
Позюбанов, Э.П.
Rudenik, V.V.
Lushnevsky, A.K.
Pozyubanov, E.P.
Keywords: Физическая культура
Физическое воспитание
Педагогика
Issue Date: 2010
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Руденик, В. В. Система специфических принципов обучения в физическом воспитании / В. В. Руденик, А. К. Лушневский, Э. П. Позюбанов // Здоровье для всех: научно-практический журнал. - 2010. - № 1. - С. 8-16
Abstract: В целях совершенствования процесса обучения в физическом воспитании исследовалась направленность и значимость методических положений при решении частных задач на этапах обучения технике физических упражнений. Результаты исследований показали, что при решении конкретных задач обучения ведущие специалисты руководствуются ограниченной совокупностью дидактических положений, отражающих специфические закономерности обучения в физическом воспитании, что обусловлено степенью положительного влияния соответствующих положений на результаты обучения. На основе результатов исследований разработана система дидактических принципов, регламентирующих деятельность педагогов при решении задач на этапах начального разучивания, углубленного разучивания техники действия, закрепления и дальнейшего совершенствования техники действия.
In order to improve the learning process in physical education was studied onboard and the importance of methodological regulations in solving particular problems in the stages of learning approaches techniques of physical exercise. Studies have shown thatin solving specific problems of training leading experts guided by a limited set of didactic provisions reflecting the specific patterns of learning in physical education, due to the degree ofpositive impact of the relevant provisions on learning outcomes. Based on research developed a system didakticheing the principles governing the activities of teachers in solving problems on the stages of ontial learning and training, learning the techniques of depth, sustain and further improve the technique of action.
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.pdf357.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.