Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/2014
Title: Тенденции преподавания педагогики как учебной дисциплины в вузах Беларуси
Other Titles: Tendencies in the teaching of pedagogics as an academic discipline in Belarusian higher educational establishments
Authors: Кашлев, С.С.
Kashlev, S.S.
Keywords: педагогика
Issue Date: 2009
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Кашлев, С. С. Тенденции преподавания педагогики как учебной дисциплины в вузах Беларуси / С. С. Кашлев // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук: научно-практический журнал. - 2009. - №2. - С. 41-44
Abstract: В статье определяется сущность, объект и предмет, цель и задачи педагогики как учебной дисциплины; называются и характеризуются противоречия как условия развития педагогики; на основании рефлексии образовательной практики современного педагогического вуза выявляются и обосновываются тенденции развития педагогического образования, преподавания педагогики как учебной дисциплины в вузах Беларуси.
The subject-matter and the main objectives of pedagogics as an academic discipline are defined. The author reveals the contradictions that influence the process of teacher-training and the development of pedagogics as an academic discipline. Some objective laws are investigated that determine the present state of teaching pedagogics in higher educational institutions in Belarus.
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.pdf307.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.