Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/2014
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКашлев, С.С.-
dc.contributor.authorKashlev, S.S.en
dc.date.accessioned2013-12-23T13:21:06Z-
dc.date.available2013-12-23T13:21:06Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationКашлев, С. С. Тенденции преподавания педагогики как учебной дисциплины в вузах Беларуси / С. С. Кашлев // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук: научно-практический журнал. - 2009. - №2. - С. 41-44ru
dc.identifier.urihttps://rep.polessu.by/handle/123456789/2014-
dc.description.abstractВ статье определяется сущность, объект и предмет, цель и задачи педагогики как учебной дисциплины; называются и характеризуются противоречия как условия развития педагогики; на основании рефлексии образовательной практики современного педагогического вуза выявляются и обосновываются тенденции развития педагогического образования, преподавания педагогики как учебной дисциплины в вузах Беларуси.ru
dc.description.abstractThe subject-matter and the main objectives of pedagogics as an academic discipline are defined. The author reveals the contradictions that influence the process of teacher-training and the development of pedagogics as an academic discipline. Some objective laws are investigated that determine the present state of teaching pedagogics in higher educational institutions in Belarus.en
dc.language.isoru-
dc.publisherПинск : Полесский государственный университетru
dc.rightsоткрытый доступru
dc.subjectпедагогикаru
dc.titleТенденции преподавания педагогики как учебной дисциплины в вузах Беларусиru
dc.title.alternativeTendencies in the teaching of pedagogics as an academic discipline in Belarusian higher educational establishmentsen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.pdf307.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.