Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/2014
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кашлев, С.С. | - |
dc.contributor.author | Kashlev, S.S. | en |
dc.date.accessioned | 2013-12-23T13:21:06Z | - |
dc.date.available | 2013-12-23T13:21:06Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | Кашлев, С. С. Тенденции преподавания педагогики как учебной дисциплины в вузах Беларуси / С. С. Кашлев // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук: научно-практический журнал. - 2009. - №2. - С. 41-44 | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.polessu.by/handle/123456789/2014 | - |
dc.description.abstract | В статье определяется сущность, объект и предмет, цель и задачи педагогики как учебной дисциплины; называются и характеризуются противоречия как условия развития педагогики; на основании рефлексии образовательной практики современного педагогического вуза выявляются и обосновываются тенденции развития педагогического образования, преподавания педагогики как учебной дисциплины в вузах Беларуси. | ru |
dc.description.abstract | The subject-matter and the main objectives of pedagogics as an academic discipline are defined. The author reveals the contradictions that influence the process of teacher-training and the development of pedagogics as an academic discipline. Some objective laws are investigated that determine the present state of teaching pedagogics in higher educational institutions in Belarus. | en |
dc.language.iso | ru | - |
dc.publisher | Пинск : Полесский государственный университет | ru |
dc.rights | открытый доступ | ru |
dc.subject | педагогика | ru |
dc.title | Тенденции преподавания педагогики как учебной дисциплины в вузах Беларуси | ru |
dc.title.alternative | Tendencies in the teaching of pedagogics as an academic discipline in Belarusian higher educational establishments | en |
dc.type | Article | en |
Appears in Collections: | № 2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.