Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/2014
Title: | Тенденции преподавания педагогики как учебной дисциплины в вузах Беларуси |
Other Titles: | Tendencies in the teaching of pedagogics as an academic discipline in Belarusian higher educational establishments |
Authors: | Кашлев, С.С. Kashlev, S.S. |
Keywords: | педагогика |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Пинск : Полесский государственный университет |
Citation: | Кашлев, С. С. Тенденции преподавания педагогики как учебной дисциплины в вузах Беларуси / С. С. Кашлев // Веснік Палескага дзяржаўнага універсітэта. Серыя грамадскіх і гуманітарных навук: научно-практический журнал. - 2009. - №2. - С. 41-44 |
Abstract: | В статье определяется сущность, объект и предмет, цель и задачи педагогики как учебной дисциплины; называются и характеризуются противоречия как условия развития педагогики; на основании рефлексии образовательной практики современного педагогического вуза выявляются и обосновываются тенденции развития педагогического образования, преподавания педагогики как учебной дисциплины в вузах Беларуси. The subject-matter and the main objectives of pedagogics as an academic discipline are defined. The author reveals the contradictions that influence the process of teacher-training and the development of pedagogics as an academic discipline. Some objective laws are investigated that determine the present state of teaching pedagogics in higher educational institutions in Belarus. |
Appears in Collections: | № 2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.