Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/21006
Title: Методологические проблемы исследования мировоззрения студенческой молодежи в контексте образовательного процесса
Other Titles: Methodological problems of research of students ' worldview in the context of the educational process
Authors: Крусь, П.
Krus, P.
Keywords: образование
общество
семья
комплексный подход
мировоззрение
ценностные ориентации
устойчивое развитие
education
society
family
integrated approach
worldview
value orientations
sustainable development
Issue Date: 2020
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Государства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе: сборник научных статей по материалам V Международной научной конференции, Пинск, 27 ноября 2020 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.] ; редкол.: К.К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2020. – Вып. 5. – С. 562-571.
Abstract: В настоящей статье рассматриваются некоторые методологические проблемы исследований мировоззрения студенческой молодежи в контексте образовательного процесса. Утверждается необходимость комплексного исследования, в рамках которого возможно познание системных структурных взаимосвязей не только отдельных социальных групп, но и всего общества. Результаты комплексного познания позволят, по мнению автора, разработать эффективные стратегии и программы направленные на обеспечение безопасного устойчивого развития общества и его основных структурных элементов. В статье приведены некоторые социологические данные, убедительно демонстрирующие понимание современной молодежью важнейших факторов формирования их мировоззрения. Показана взаимосвязь этих факторов.
Description: This article examines some of the methodological problems of studying the worldview of student youth in the context of the educational process. The need for a comprehensive study is stated, within the framework of which it is possible to understand the systemic structural relationships not only of individual social groups, but also of the whole society. The results of integrated knowledge will allow, according to the author, to develop effective strategies and programs aimed at ensuring the safe sustainable development of society and its main structural elements. The article presents some sociological data that convincingly demonstrate the understanding of today's youth of the most important factors in the formation of their worldview. The relationship of these factors is shown. The key concepts in the article are: education, society, family, an integrated approach, worldview, value orientations, sustainable development.
Appears in Collections:2020 год



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.