Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/21016
Title: Социально-психологические аспекты взаимодействия преподавателей и студентов в условиях дистанционного обучения в период пандемии COVID-19
Other Titles: Socio-psychological aspects of interaction between teachers and students in the context of distance learning during the COVID-19 pandemic
Authors: Микелевич, Е.
Mikelevich, A.
Keywords: взаимодействие
дистанционное обучение
социально-психологические аспекты
пандемия
interaction
distance learning
social and psychological aspects
pandemic
Issue Date: 2020
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Государства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе: сборник научных статей по материалам V Международной научной конференции, Пинск, 27 ноября 2020 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.] ; редкол.: К.К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2020. – Вып. 5. – С. 624-633.
Abstract: Рассматриваются некоторые социально-психологические аспекты взаимодействия преподавателей и студентов в условиях дистанционного обучения в период пандемии COVID-19. Дистанционное обучение рассматривается как опосредованное межличностное взаимодействие, характеризующееся специфичностью перцептивного, коммуникативного и интерактивного компонентов. Анализируется результаты некоторых эмпирических данных, свидетельствующих о наличии объективных и субъективных сложностей, а также об улучшении и ухудшении эффективности взаимодействия в дистанционном формате.
Description: Some socio-psychological aspects of interaction between teachers and students in the context of distance learning during the COVID-19 pandemic are considered. Distance learning is considered as an indirect interpersonal interaction characterized by the specificity of perceptual, communicative and interactive components. We analyze the results of some empirical data indicating the presence of objective and subjective difficulties, as well as the improvement and deterioration of the effectiveness of interaction in a remote format.
Appears in Collections:2020 год



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.