Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/21021
Title: Психолого-педагогические аспекты проблемы преемственности в обучении в условиях цифровизации
Other Titles: Psychological and pedagogical aspects of the problem of continuity in education in the conditions of digitalization
Authors: Лозицкая, И.
Lozitskaya, I.
Keywords: обучение
принцип преемственности в дидактике
третья ступень общего среднего образования
высшее образование
цифровизация
информационно-коммуникационные технологии
информационная компетентность
learning
the principle of continuity in didactics
the third stage of general secondary education
higher education
digitalization
information and communication technologies
information competence
Issue Date: 2020
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Государства Центральной и Восточной Европы в исторической перспективе: сборник научных статей по материалам V Международной научной конференции, Пинск, 27 ноября 2020 г. / Министерство образования Республики Беларусь [и др.] ; редкол.: К.К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2020. – Вып. 5. – С. 660-666.
Abstract: Статья посвящена вопросам преемственности в организации и осуществлении обучения учащихся учреждений общего среднего образования на его третьей ступени и на первой ступени высшего образования в Республике Беларусь в условиях цифровизации общества. Автором рассмотрены психолого-педагогические аспекты процессной составляющей практики обучения с учетом специфики качественных модернизационных изменений, происходящих в образовательном пространстве современного социума.
Description: The article is devoted to the issues of continuity in the organization and implementation of education of students of general secondary education institutions at its third level and at the first level of higher education in the Republic of Belarus in the conditions of digitalization of society. The author considered psychological and pedagogical aspects of the process component of the teaching practice, taking into account the specifics of qualitative modernization changes taking place in the educational space of modern society.
Appears in Collections:2020 год



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.