Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/24248
Title: Критерии содержательного наполнения структурных компонентов информационно-образовательной среды современного учреждения высшего образования
Other Titles: Criteria for the content filling of the structural components of the information and educational environment of a modern higher education institution
Authors: Аксенчик, Н.В.
Aksenchik, N.
Keywords: образование
информационно-коммуникационные технологии
учреждение высшего образования
информационно-образовательная среда учреждения высшего образования
еducation
information and communication technologies
institution of higher education
information and educational environment of a higher education institution
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: Аксенчик, Н.В. Критерии содержательного наполнения структурных компонентов информационно-образовательной среды современного учреждения высшего образования / Н.В. Аксенчик // Научные труды Республиканского института высшей школы. Исторические и психолого-педагогические науки : сборник научных статей: в 3 ч. / редкол.: В.А. Гайсёнок (пред.) [и др.]. - Минск : РИВШ, 2021. - Вып. 21, ч. 3. - С. 145-152.
Abstract: В статье автором уточнены структурные компоненты информационно-образовательной среды учреждения высшего образования, а также определена их содержательная характеристика, выделены критерии содержательного наполнения компонентов среды специфического педагогического взаимодействия участвующих субъектов с учетом специфики процесса реализации технико-технологического и дидактического потенциала в ее функционировании.
Description: In this article, the author clarified the structural components of the information and educational environment of a higher education institution, and also determined their content characteristics. The author singles out the criteria for the content of the components of the environment of the specific pedagogical interaction of the participating subjects, taking into account the specifics of the process of realizing the technical, technological and didactic potential in its functioning.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kriterii.pdf540.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.