Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/29232
Title: Оценивание результатов обучения истории Беларуси на второй ступени общего среднего образования как педагогическая проблема
Other Titles: Evaluation of the results of studying the history of Belarus at the second stage of general secondary education as a pedagogical problem
Authors: Ярошевич, Л.А.
Yaroshevich, L.
Keywords: история Беларуси
деятельностный подход
компетентностный подход
итоговая аттестация
инструментарий оценивания
history of Belarus
activity approach
competence approach
final certification
assessment tools
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: Ярошевич, Л.А. Оценивание результатов обучения истории Беларуси на второй ступени общего среднего образования как педагогическая проблема / Л.А. Ярошевич // Научные труды республиканского института высшей школы. Исторические и психолого-педагогические науки : сборник научных статей / редкол.: В.А. Гайсёнок (пред.) [и др.]. - Минск : РИВШ, 2023. - Выпуск 23: в трех частях, ч. 2. - С. 378-384.
Abstract: В статье рассматриваются критерии оценивания результатов обучения истории с учётом реализации деятельностного и компетентностного подходов в обучении. Предлагается разработка инструментария на основе качеств знаний в их совокупности для эффективного оценивания результатов обучения выпускников.
Description: The article discusses the criteria for evaluating the results of teaching history, taking into account the implementation of activity and competence-based approaches in teaching. It is proposed to develop tools based on the qualities of knowledge in their totality for the effective evaluation of the results of graduate training.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Otsenivanie.pdf2.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.