Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rep.polessu.by/handle/123456789/30361
Title: | Методические особенности воспитания физических качеств и формирования двигательных действий у детей 5-6 лет |
Other Titles: | Methodological features of education of physical qualities and formation of motor actions in children of 5-6 years old |
Authors: | Ермак, А.А. Яковлев, А.Н. Ermak, A.A. Yakovlev, A.N. |
Keywords: | дошкольники физические качества двигательные действия двигательные качества preschoolers physical qualities motor actions motor qualities |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Витебск : ВГУ имени П.М. Машерова |
Citation: | Ермак, А.А. Методические особенности воспитания физических качеств и формирования двигательных действий у детей 5-6 лет / А.А. Ермак, А.Н. Яковлев // Инновационные формы и практический опыт физического воспитания детей и учащейся молодежи : сборник научных статей / Витебский государственный ун-т; редкол.: Е.Я. Аршанский (гл. ред.) [и др.]. - Витебск : ВГУ имени П.М. Машерова, 2023. - С. 35-37. |
Abstract: | В данной статье представлены научные данные, отражающие методические особенности воспитания физических качеств и процесс формирования двигательных действий у детей 5-6 лет. В условиях стремительных перемен в обществе наблюдаются процессы трансформации новых представлений о «теле» и «телесности» человека, когда наряду с двигательными действиями сложились условия, когда формы организации познавательной активности детей «встраиваются» в социально-педагогическую адаптацию личности. В перспективе – это генетическая диагностика функциональных резервов и адаптационного потенциала, оценка прогноза успешности, процесс формировании здоровьесберегающего потенциала. |
Description: | This article presents scientific data reflecting methodological features of physical qualities education and the process of formation of motor actions in children of 5-6 years old. In the conditions of rapid changes in the society there are processes of transformation of new ideas about "body" and "corporeality" of a person, when along with motor actions there are conditions when forms of organisation of cognitive activity of children are "built in" in social and pedagogical adaptation of a personality. In perspective - it is genetic diagnostics of functional reserves and adaptation potential, evaluation of success prediction, the process of formation of health-saving potential. |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Metodicheskie_osobennosti.pdf | 2.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.