Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/30878
Title: Психологические особенности развития учебных стратегий у студентов с различным уровнем перфекционизма
Authors: Шульга, М.Л.
Keywords: учебные стратегии
перфекционизм
студенты
учебные умения и навыки
Issue Date: 2023
Citation: Шульга, М.Л. Психологические особенности развития учебных стратегий у студентов с различным уровнем перфекционизма / М. Л. Шульга // Вышэйшая школа : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2023. - № 4 (156). - С. 33-37.
Abstract: В статье раскрывается понятие «учебные стратегии», приводятся классификации учебных стратегий в психолого-педагогической литературе, анализируются результаты изучения особенностей развития учебных стратегий у студентов с различным уровнем перфекционизма. Полученные данные могут быть использованы для оптимизации процесса обучения, создания основы для подготовки программ психолого-педагогической помощи студентам, испытывающим проблемы в учебной деятельности.
Description: The article reveals the concept of “educational strategies”, provides classifications of educational strategies in the psychological and pedagogical literature, analyzes the results of studying the features of the development of educational strategies among students with different levels of perfectionism. The obtained data can be used to optimize the learning process, create a basis for the preparation of programs of psychological and pedagogical assistance to students experiencing problems in educational activities.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Psikhologicheskie_osobennosti.pdf1.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.