Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/31044
Title: Феноменологические характеристики образовательного сегмента республиканской информационно-образовательной среды
Other Titles: Phenomenological characteristics of the educational segment of the republican information and educational environment
Authors: Лозицкий, В.Л.
Lozitsky, V.L.
Keywords: информационное общество
цифровая трансформация образования
республиканская информационно-образовательная среда
образовательный сегмент республиканской информационно-образовательной среды
преемственность общего среднего и высшего образования
Issue Date: 2024
Citation: Лозицкий, В.Л. Феноменологические характеристики образовательного сегмента республиканской информационно-образовательной среды / В.Л. Лозицкий // Педагогическая наука и образование. - 2024. - № 1. - С. 82-86.
Abstract: В статье рассматриваются основные феноменологические характеристики образовательного сегмента специфической среды взаимодействия субъектов образовательных отношений в аспекте качественных изменений информационно-коммуникационного пространства и цифровизации образования в Республике Беларусь. Конкретизация данных характеристик в понимании целостности республиканской информационно-образовательной среды позволяет в комплексе рассматривать технико-технологический и дидактический потенциалы компонентов с учетом их функциональности и условий эффективного применения в образовательном процессе при обеспечении преемственности уровней общего среднего и высшего образования.
Description: The article discusses the main phenomenological characteristics of the educational segment of the specific environment of interaction between the subjects of educational relations in terms of qualitative changes in the information and communication space and digitalization of education in the Republic of Belarus. The specification of these characteristics in understanding the integrity of the republican information and educational environment makes it possible to comprehensively consider the technical-technological and didactic potential of the components, taking into account theirfunctionality and conditions for effective use in the educational process while ensuring continuity of the levels of general secondary and higher education.
Appears in Collections:Публикации сотрудников / Publications of the teaching stuff of Polessky State University

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fenomenologicheskie_kharakteristiki.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.