Please use this identifier to cite or link to this item: https://rep.polessu.by/handle/123456789/34741
Title: Роль квизов в снижении языкового барьера у учащихся средней школы
Other Titles: The role of quizzes in reducing the language barrier among secondary school students
Authors: Григорьева, К.Д.
Grigorieva, K.D.
Keywords: языковой барьер
лингвистическая тревожность
квиз
геймификация образования
речевые умения
language barrier
linguistic anxiety
quiz
gamification of education
speech skills
Issue Date: 2025
Publisher: Пинск : Полесский государственный университет
Citation: Григорьева, К. Д. Роль квизов в снижении языкового барьера у учащихся средней школы / К. Д. Григорьева // Язык и межкультурная коммуникация: современные векторы развития : сборник научных статей по материалам III Международной научно-практической конференции, Полесский государственный университет, г. Пинск, Республика Беларусь, (май 2025 г.) / Полесский государственный университет [и др.]; редкол.: В. И. Дунай [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2025. – Выпуск 3. - С. 341-346.
Abstract: В статье рассматривается проблема существования языкового барьера у обучающихся школ, оцениваются ресурсы квиза для преодоления барьера. Автор анализирует психологическую, педагогическую, методическую сущность применения квиза в практике освоения языка в условиях школьного обучения.
Description: The article examines the problem of the existence of a language barrier among school students, evaluates the resources of the quiz to overcome the barrier. The author analyzes the psychological, pedagogical, and methodological essence of using the quiz in the practice of language acquisition in school settings.
Appears in Collections:2025 год

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rol_kvizov.pdf276.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.